1
7th INTERNATIONAL CONGRESS of EDUCATIONAL SCIENCES and DEVELOPMENT


HOTEL BARCELÓ GRANADA CONGRESS 5*          Granada (ESPAÑA), 24-26 abril, 2019


en  en  en
1111111111

dsff Orazio Licciaderllo
Catedrático de Psicología Social, Universidad de Catania, ITALIA


Full Professor of Social Psychology, Department of Formational Sciences, University of Catania
Past-Dean School of Psychology, University of Catania
Deputy President of C.S.R. (Center of Documentation, Research and Study about the Culture of Risks), University of Catania
Deputy-President of A.I.P. (Association of Italian Psychology).
Full member of EASP (European Association of Experimental Social Psychology).
Member of: the National Board of: the Community Psychology;
 Referees of the "Rivista di Psicologia di Comunità"; the International Journal of Developmental and Educational Psychology; the "National Psychology and Turism Committee"; the Intenational Board of AFIDE.
Member of the National Board of the Department of Social Psychology- S.I.Ps. (Italian Society of Scientific Psychology).
Scientific responsible, charge by University of Catania, of many: 1)European Community programm;  2)National and Research Programm:
Scientific collaborations, at present: Vladimir Petrov (State Institute for Art Studies, Moscow; Russia); Dmitry Ushakov (Russian Accademy of Science,Moscow,Russia); Florencio de Castro (University of Badajoz Y Caceres; Spain); Josè Sanchez Garcia (University of Salamanca, Spain); Arthur Cosby and Domenico Parisi (MSU, USA; Evelin Witruk (University of Leipzig, Germany); Ruth Lukasson (University of New Mexico, USA); David Padilla Gongora (University of Almeria, Spain); Maria Rosa Esteban Moreno (Universidad Autonoma de Madrid, Spain).
Pubblications: 17 Books and 216 Articles




RESUMEN CONFERENCIA

Creatividad y sociedad del cambio: relación educativa y desarrollo

La creatividad es una cualidad muy importante para el desarrollo personal y se considera estratégica para la innovación social en la sociedad del cambio. Una de las preguntas más importantes es sobre las mejores condiciones para aumentar la creatividad en las personas. La familia y la escuela son consideradas fundamentales para desarrollar la creatividad. Aunque los investigadores han logrado diferentes resultados sobre las actitudes de padres y maestros, el clima social, los métodos educativos y la calidad de las relaciones generalmente se consideran relevantes para apoyar el desarrollo de la creatividad.




ORGANIZAN


     1      1


COLABORAN

         1    1

   1  1
 
 
ENTIDADES COLABORADORAS

  1  

      1  
         
   1   
 
    1     

   1